پروانه معصومی: مرحوم سلحشور فیلمبرداری یوسف پیامبر را با تلاوت قرآن آغاز میکرد/ فیلمنامههای جدید جذاب نیستند
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۴۰۳۴
پروانه معصومی دلیل کمکاری و دورماندن از سینما و تلویزیون را در پیشنهاداتی میداند که خوب نیستند و فیلمنامههایی که جذبش نمیکنند. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پروانه معصومی «هاجر» سریال امام علی(ع) بوده و «فاطمه» مسافر ری و «بانو تیه» سریال یوسف پیامبر.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او در جریان گفتوگوی کوتاهش به این نکته اشاره دارد که 6 ماه درگیر بازی در سریال "یوسف پیامبر" بوده است، همکاری با مرحوم فرجالله سلحشور در این مجموعه تاریخی و مذهبی را نقطه عطفی در کارنامه هنری خود عنوان میکند. این بازیگر پیشکسوت در عین حال، استقبال بینظیر از سریال "یوسف پیامبر" را به موضوع جهانی این اثر مرتبط میداند.
پروانه معصومی که روزگاری بازیگر پُرکاری بود و مخاطبان سینما و تلویزیون هنرنماییاش را در آثاری همچون "ناخدا خورشید"، "گلهای داوودی"، "ملاقات"، "خارج از محدوده"، "امام علی(ع)"، "مسافر ری"، "پلیس جوان" و "همشاگردیها" دیده بودند، چند سالی است که کمکار شده است. خودش دلیل این کمکاری را به عدم جذاب بودن فیلمنامههای پیشنهادی مرتبط میداند.
این بازیگر پیشکسوت ترجیح داد درباره نقطه تمایز بازیگریاش نقش "بانو تیه" همان زن فرعون صحبت کند؛ سریالی که این شبها از شبکه قرآن و آیفیلم عربی پخش میشود و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است. به گونهای شبکه قرآن ساعت پخش آن را یک ساعت به عقب کشیده تا هم مخاطبین بتوانند بهتر از برنامههای ویژه ماه رمضان بهره ببرند و هم بیننده سریال "یوسف پیامبر" از ساعت 23 باشند.
پروانه معصومی در خصوص تمایز نقش همسر فرعون در سریال "یوسف پیامبر" با دیگر آثار کارنامه بازیگریاش، تصریح کرد: به دلیل اینکه نسبت به کاراکترهای دیگر سریال طرز فکر متفاوتی داشت و طور دیگری میاندیشید. اصولاً نسبت به دیگر شخصیتهایی که قبلاً بازی کرده بودم خیلی متفاوت و خاص به نظر میرسید. او در عین حال شخصیت مستبد و خشنی هم داشت و از این لحاظ هم از خود من خیلی دور بود.
او درباره نزدیک شدن به این کاراکتر و شخصیتپردازی درست در بازیگری، اشاره کرد: من خودم برای نزدیک شدن به این کاراکتر، کتابهای تاریخی مطالعه کردم. شناخت این شخصیتها و دوره و زمانهای که در آن زندگی کردهاند و نوع روابط اجتماعی که آن زمان برقرار بوده کمک میکند که خصوصیات و مشخصات کاراکترهای تاریخی را بهتر بشناسیم. البته که برای شخصیتپردازی، مطالعه و توجه به بخشهای مختلف شخصیتی آن کاراکتر حائز اهمیت است. البته کارگردان هم نقش مهمی ایفا میکند؛ همچنان که مرحوم سلحشور به خوبی جزئیات و ریزهکاری شخصیتها را در فیلمنامه آورده بودند و با مطالعه آن میشد به مختصات کاراکترها پی برد. ضمن این که، توضیحات ایشان درباره شخصیتها هم به بازیگران کمک زیادی میکرد.
وی با اشاره به شروع فیلمبرداری با تلاوت قرآن، تأکید کرد: همکاری با مرحوم سلحشور نقطه عطفی در کارنامه هنری من بود. انسان بسیار شریفی بودند. خیلی از قضاوتهایی هم که درباره ایشان میشد واقعاً غیرمنصفانه بود. مرحوم سلحشور معمولاً قبل از بازیگران در لوکیشن حاضر میشدند و معمولاً کار را هم با تلاوت قرآن آغاز میکردند. بسیار هم مراعات حال بازیگران و سایر عوامل را از هر لحاظ میکردند.
ماه رمضان تلویزیون| از دنیای مردگان شبکه 4 تا شروع سحر و صدای خوشِ ادعیهیادداشت| صدور فرهنگ انقلابی با سریالهای شاخص مذهبیمعصومی در پاسخ به این سؤال که چرا در چند سال اخیر کمکار شده است، افزود: پیشنهادات خوبی نمیشود. فیلمنامهها آن قدر جذاب نیستند که نظرم را جلب کنند. در این شرایط ترجیح میدهم کار نکنم. کیفیت فیلمنامهها در سالهای اخیر خیلی افت کرده است.
او در خصوص روزهای کرونایی گفت: به خاطر نپذیرفتن فیلمنامهها، خانهنشین بودم و فعالیتی نمیکردم و این روزها به علت کرونا هم کاملاً در خانه میمانم.
انتهای پیام/
R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سینمای ایران سریال ایرانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون
منبع: تسنیم
کلیدواژه: ویروس کرونا سینمای ایران سریال ایرانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون ویروس کرونا سینمای ایران سریال ایرانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون پروانه معصومی مرحوم سلحشور فیلمنامه ها یوسف پیامبر شخصیت ها کم کار
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۵ «آخرالزمان» کمتر دیده شدۀ کرهای؛ از مِه زامبیساز تا زامبیها در چوسان!
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی نزدیک به یک دهه است که فیلمها و سریالهای کره جنوبی بر سرویسهای استریم تسلط یافتهاند، به خصوص به خاطر رونق فوقالعادهی سریالهایی که موضوعشان فاجعه و بقا است. این سریالها با هیجان و تعلیق درجهیکی که به مخاطبان ارائه میدهند، موفقیت زیادی را در سطح بینالمللی کسب کردهاند.
به گزارش فرادید، موفقیت بیسابقهی «بازی مرکب» باعث شد همۀ سریالهای با موضوعات آخرالزمانی در لیست تماشای بینندگان قرار بگیرند. این سریالها آنقدر پرهیجان و جذاب هستند که تماشاگران نمیتوانند خودشان را در حال فرار از هجوم هیولاها یا آیندهای فاجعهبار بدون آب تصور نکنند. با وجود اینکه کمبودی از فیلمها و سریالهای کرهای با مضمون بقا وجود ندارد، اما تعداد معدودی از آنها آنقدر عالی هستند که مخاطبان را از ابتدا تا انتها میخکوب نگه میدارند. در اینجا پنج مورد از این سریالهابرتر اما کمتر دیده شده را معرفی خواهیم کرد.
۱. روز موعود (D-Day)
روز موعود یک سریال کرهای در ژانر «بقا» است که از جهت نزدیکیاش به واقعیت با بقیۀ سریالهای این ژانر متفاوت است. این سریال به موضوعاتی کاملا جدی میپردازد و معنای واقعی تلاش برای بقا را به تصویر میکشد.
در این درام پزشکی فاجعهآمیز و مهیج، شهر سئول با یک زلزله وحشتناک مواجه میشود که تقریباً شهر را با خاک یکسان میکند. در پی این فاجعه، تنها افرادی که قربانیان میتوانند به آنها تکیه کنند گروهی از پزشکان و امدادگران شجاعی هستند که در یک وضعیت آشفته گرفتار شدهاند.
روز موعود درباره افرادی نیست که برای یک قوطی غذا به جان هم میافتند یا کسی را به دلیل احتمال آلوده بودن محکوم به مرگ میکنند. این سریال یک تصویر واقعی از ترس و عدم اطمینانی است که یک جامعه هنگام وقوع فاجعه تجربه میکند. چنین حوادثی به طور طبیعی غریزه بقا را در انسان بیدار میکنند و این یکی از چیزهایی است که این سریال با روایتی مبتنی بر واقعیت به طور موفقی به تصویر میکشد.
۲. گودال تاریک (Dark Hole)
گودال تاریک یک سریال مهیج و کمترشناختهشده در ژانر بقاست که شباهتهایی به سریال محبوب نتفلیکس، یعنی «خانۀ شیرین» دارد. این سریال داستان گروهی از بازماندگان را روایت میکند که در حال فرار از مه مرموز و تاریکی هستند که باعث تبدیل شدن انسانها به هیولا میشود. زندگی این افراد زمانی دگرگون میشود که دود سیاه ناشی از فرو ریختن چاه فاضلاب یک کارخانهی شیمیایی، آنها را به زامبیهای جهش یافته تبدیل میکند.
این سریال یک داستان کلاسیک بقا است که شما را به سفری هیجانانگیز میبرد و باعث میشود حدس بزنید کدام شخصیتها میتوانند تا پایان دوام بیاورند. گودال تاریک اثری پر زرقوبرق نیست، اما وفادار به مضمون و عناصر ژانر بقا است. این سریال با طرح سؤالاتی دربارهی ارزشهای انسانی و حس فرورفتن در تاریکیای که شاید همیشه در درونمان وجود داشته، شما را به فکر وامیدارد.
۳. دریای خاموش (The Silent Sea)
دریای خاموش یک سریال علمی-تخیلی مهیج و آیندهنگر است که با به تصویر کشیدن دنیایی بدون آب، تماشاگران را میخکوب میکند. تصور کنید در دنیایی زندگی کنید که آب به یک کالای فوقالعاده با ارزش تبدیل شده باشد. این فرضیه میتواند غریزه بقا را در هر کسی بیدار کند.
در حالی که همه شخصیتها در این سریال در تلاش برای زنده ماندن در پی عواقب کمبود آب هستند، داستان عمدتا بر روی گروهی از فضانوردان مأموریت فضایی متمرکز است که وظیفه دارند اطلاعات و نمونههایی را از یک مرکز تحقیقاتی روی ماه بازیابی کنند.
دریای خاموش سفری پرهیجان، نفسگیر و مرموز به دنیای علمی-تخیلی است. تماشاگران تا قسمت آخر نمیتوانند به طور کامل حدس بزنند در این سریال چه اتفاقی در حال رخ دادن است و همین سفر پرخطر از ناشناختهها به سوی شناختهها، یکی از بهترین ویژگیهای این سریال است. شاید این سریال یک مجموعه بقا به سبک سنتی نباشد، اما دربارهی تلاش برای بقای نسل بشر و انجام هر کاری برای جلوگیری از انقراض انسانها است. درخشش این سریال به خاطر بازی خیرهکنندهی گونگ یو است که هر صحنه را با بار احساسی عمیقی اجرا میکند.
۴. پادشاهی (Kingdom)
پادشاهی یکی از بهترین سریالهای کرهای نتفلیکس است که میتوان آن را آغازگر جریان داغ سریالهای مدرن بقا با فضاسازی متفاوت دانست. برخلاف اکثر سریالهای بقا که در مکانهای آشنایی مانند یک مجتمع مسکونی پرجنبوجوش یا یک دبیرستان اتفاق میافتند، «پادشاهی» دارای یک پیشینه تاریخی قوی است که به طرز شگفتانگیزی با یک ماجرای آخرالزمانی دربارۀ زامبیها پیوند میخورد. این سریال که اقتباسی از یک وبتون است، داستان مهیجی در دوران سلسلۀ چوسان را روایت میکند که در آن پادشاه به طور ناگهانی به یک بیماری مرموز و جدید مبتلا میشود. ولیعهد مشتاق برای کشف راز این بیماری، متوجه میشود که قربانیان این بیماری دوباره به صورت هیولاهایی به زندگی برمیگردند؛ همان هیولاهایی که در دوران مدرن «زامبی» نامیده میشوند.
پادشاهی رویکردی فوقالعاده هوشمندانه به مضمون بقا دارد و بدون تکیه زیاد بر کلیشهها داستان خود را پیش میبرد. تماشاگران میتوانند انتظار صحنههای اکشن و خونآلود زیادی را در مکانهای غیرمنتظره داشته باشند. با این حال، کسانی که به دنبال یک داستان زامبی معمولیتر هستند، ممکن است در پادشاهی آنچه را که میخواهند پیدا نکنند، به ویژه به این دلیل که در این سریال، موجودات گوشتخوار عمدتاً در پسزمینهی خط اصلی داستان قرار دارند.
۵. شادی (Happines)
در دنیایی که بقا حرف اول را میزند، کمتر جایی برای شکوفه زدن عشق پیدا میشود. «شادی» یک تریلر مهیج دیگر با محوریت حمله زامبیهاست که سختیهای گرفتار شدن در یک مجتمع مسکونی لوکس را به تصویر میکشد، البته در حالی که دنیای بیرون در حال نابودی است.
یکی از بهترین ویژگیهای «شادی» که آن را از سایر سریالهای مشابه جدا میکند، داستان عاشقانهی صمیمانهای است که به خوبی با فضای وهمآلود رویدادهای آخرالزمانی ترکیب شده است. شخصیتهای اصلی، به ویژه شخصیت زن (با بازی هان هیو جو)، جوانانی قوی و مستقل هستند که جذابیت مضاعفی به روایت این سریال بخشیدهاند.
این سریال با دوز متناسبی از احساسات، هرج و مرج و هیجان همراه است. داستان نه تنها غیرواقعی به نظر نمیرسد، بلکه تعادل فوقالعادهای بین منطق و تخیل برقرار میکند. «شادی» یک درام زامبی غیرمعمول است که درگیریهای ساکنان ساختمان و تأثیر یک وضعیت اضطراری بر ارزشهای اخلاقی انسان را مورد بررسی قرار میدهد.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904160